Zwolle – Als onderdeel van de preventieve maatregelen om verspreiding van het coronavirus te beperken
start Domino’s met een nieuwe bezorgmogelijkheid. De bezorger levert de pizza af zonder direct contact met de klant te hebben bij het overhandigen van de bestelling. Ook in Zwolle is deze bezorgmogelijkheid toegevoegd aan het bestelmenu.
Contactloos bezorgen kan natuurlijk alleen als je een bestelling via het internet invoert en voor de optie contactloos bezorgen kiest. De bezorgers zien op de bon dat het om een contactloze bezorging gaat en neemt vervolgens een aantal extra maatregelen waardoor er bij het afleveren geen direct fysiek contact meer is met de klant.
Naast deze extra maatregelen gelden er natuurlijk standaard ook al de nodige hygiene-voorschriften bij het bereiden van voedsel. Ook hebben de bezorgers normaal al geen direct contact met de pizza’s of andere items. En worden de heatbags na aankomst in de winkel weer gedesinfecteerd. De eerste ervaringen zijn heel positief, klanten vinden het goed idee.
Zo neemt hij een extra lege doos mee waarop – eenmaal bij de klant aangekomen – de bestelling voor de deur wordt gelegd. De klant haalt vervolgens zelf de pizza uit de warmhoudzak (of zoals ze bij Domino’s heten, de heatbag). Natuurlijk kan er verder wel gewoon gepraat worden met de klant en kan de bezorger eventuele vragen of opmerkingen over de bestelling beantwoorden.
Nadat de klant de bestelling zelf heeft uitgepakt legt hij de heatbag weer op de doos en gaat naar binnen. Pas hierna pakt de bezorger alles weer in.
Ook voor de filiaalmanager van domino’s was de nieuw bezorgmethode nog even wennen. Hij heeft het in het filmpje over contactloos betalen, maar bedoelt natuurlijk contactloos bezorgen.