EconomieNieuws uit Zwolle

Regio Zwolle een stap verder richting 4e economische topregio van Nederland

Zwolle – Regio Zwolle heeft ambities. In 2030 wil de regio onderdeel uitmaken van de economische hoofdstructuur van Nederland. Om daar te komen moet de economische toegevoegde waarde van de regio omhoog. Daarvoor moeten bedrijven aangetrokken worden en hoger opgeleiden.

De stad Zwolle pakt, als een van de 22 gemeentes in Regio Zwolle, alvast haar rol hierin op. Zij wil gaan fungeren als een magneet om young potentials aan te trekken. Hiervoor wordt aanbod op wonen, werken en vrije tijd ontwikkeld specifiek voor deze doelgroep. De strategische positionering van Zwolle is een wens voortgekomen uit het coalitieakkoord van de gemeente Zwolle. Eind van dit jaar wordt samen met betrokken partners in de stad een ontwikkelstrategie opgeleverd dat concrete projecten aanjaagt.

Volgende stap in ontwikkelstrategie

Op 18 september jongstleden nam Zwolle de volgende stap in dit proces. Een aantal vertegenwoordigers uit verschillende sectoren uit de stad kwamen bij elkaar om te komen tot een ontwikkelstrategie om als stad die gewenste magneetfunctie daadwerkelijk te gaan realiseren. Ook wordt een kompas opgeleverd dat richting gaat geven voor alle betrokken partijen in de stad op wonen, werken en vrije tijd. Dit kompas geeft handvatten voor dat wat de young potential aanspreekt en gaat helpen doelgroepgericht aanbod te ontwikkelen.

Zwolle Marketing nam het voortouw in dit traject en ook voor de bijeenkomst op 18 september. Onder leiding van Jos Vranken, directeur van NBTC Holland Marketing en Lennart Graaff, betrokken bij positioneringstrajecten van andere grote steden en Claudi Groot Koerkamp, brandmanager Stad en Regio Zwolle bij MarketingOost, besloten de vertegenwoordigers uit de stad dat zij graag betrokken zijn bij dit traject en zich in willen zetten als aanjaagteam.

Gerelateerde artikelen

Back to top button