112 nieuwsNieuws uit ZwolleVoorpagina

Schuur met gasfles in de brand in Kamperpoort

Zwolle – De eerste brand op oudejaarsdag in Zwolle is een feit. Rond zes uur maandagavond ging een schuur in de brand in de wijk Kamperpoort.  De schuur stond achter een woning aan de Kleine Baan op de hoek van de Touwslagerij.

Omdat de fik er aardig in zat is opgeschaald en werden naast de brandweer Zwolle Noord en Zuid, ook eenheden van Kampen, Wezep en Hattem gealarmeerd.

Ter plaatste werd het publiek op afstand gehouden. Er was explosiegevaar vanwege een gasfles die zich in  de schuur bevond. Nadat de gasfles door de brandweer uit de schuur was gehaald is deze gekoeld. De brand is door de brandweer geblust. De schuur moet waarschijnlijk als verloren worden beschouwd.

Enkele omstanders werden door de politie gewaarschuwd  om onmiddellijk te stoppen met het gooien van vuurwerk.

De oorzaak van de brand is onbekend.

Meer bekijken
💬 WhatsApp ons! Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht op 038-2340777 of stuur een mail: rtvfocuszwolle@gmail.com
Back to top button