Wilfred Bosch en Edwin Hamelink-Westerhof geven donderdag 23 oktober in de Statenzaal van de Bibliotheek Zwolle de workshop Learner Report een uitleg en instructie over het ontdekken van herinneren van leerervaring.
Learner Report (letterlijk vertaald leerlingenverslag) is een
meetinstrument om te toetsen wat de leerling geleerd heeft. Vaak wordt
dit toegepast bij complexere leersituaties zoals bij kunsteducatie.
Hierin gaat het vooral over verkenning, inzicht, motivatie en
vaardigheden.
Door de leerling te vragen wat hij geleerd heeft, wordt hij uitgenodigd
om het geleerde aan de ander uit te leggen. Waardoor het geleerde het
beste beklijft en hij het meest effectief leert.
De begeleider krijgt inzicht in welke leerfase de leerling zich bevindt
en het leereffect van zijn onderwijs.
Grondlegger van Learner report is A.D. de Groot. Hij is tevens
geestelijk vader van de Cito-toets, het schriftelijk ‘examen’ voor de
basisschool en het bijbehorende toetsingsinstrument.
Onder leiding van Wilfred Bosch ga je tijdens deze workshop praktisch
aan de slag met Learner Report. Je leert hoe je dit meetinstrument kunt
toepassen ten behoeve van je eigen persoonlijke ontwikkeling of voor de
beroepspraktijk.
De workshop Learner Report start donderdagavond 23 oktober om 20.00
uur in de Statenzaal van de Bibliotheek Zwolle (Diezerstraat 80) en
duurt tot 22.00 uur. De entree bedraagt 6,00/ 5,00 euro
(Voordeelmetjebiebpas) Reserveren is gewenst en mogelijk via
www.bibliotheekzwolle.nl [1].