KabelkrantNieuws uit Zwolle

Zwolle lanceert stadsmerk ‘Hartstad’ met korte film

Zwolle – Met een korte video ‘Het klopt’ is tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Zwolle de campagne ‘Hartstad Zwolle’ van start gegaan. De komende drie jaar zal de gemeente met alle bedrijven en instellingen in de stad met dit beeldmerk de unieke en onderscheidende kwaliteiten van Zwolle onder ieders aandacht brengen.

logo hartstad Zwolle

Sinds enkele jaren profileert de Hanzestad zich in het land als economische topregio. De toevoeging ‘hartstad’ koppelt een unieke Zwolse kwaliteit aan de plaatsnaam, zodat iedereen voortaan in één oogopslag Zwolle kan onderscheiden van andere steden en regio’s. Zwolle is de stad met de meeste vrijwilligers, vertrouwen in elkaar en mensgerichte bedrijvigheid. Landelijke media schrijven al langer over ‘het Zwolse voorbeeld’, waarmee ze doelen op het omzien naar elkaar, aandacht voor immateriële kwaliteiten en duurzaamheid als fundament voor ‘groeien op z’n Zwols’.

Steeds beter imago

Deze merkbelofte houdt een belofte in voor uiteenlopende doelgroepen, variërend van studenten en jong talent, tot ondernemers van de toekomst en andere overheden. Met een merkgids en via het aanbod van Marketing Zwolle kunnen alle Zwolse bedrijven en instellingen meeliften op de campagne en meeprofiteren van het steeds betere imago van stad en regio.

Het klopt. Zwolle Hartstad

https://youtu.be/QudgIz3WOWY

Thuiskomen

Burgemeester Peter Snijders speelt een hoofdrol in het korte filmpje en keert daarin met de trein terug naar Zwolle. “Wat we in het filmpje laten zien is hoe het voelt als je weer thuiskomt in Zwolle, in je eigen stad”, aldus Snijders. “Het gevoel dat Zwolle de hoofdstad niet naar de kroon wil steken, we doen het liever op onze eigen kracht, als hartstad. We worden steeds vaker in één rijtje gezet met Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Maar onze unieke en bewezen kwaliteiten liggen bij het omzien naar elkaar, oog hebben voor nieuwkomers en voor de toekomst van onze kinderen. Dit zijn de factoren die er in deze eeuw toe doen. Wie er zó instaat, doet ook over 25 jaar nog steeds mee.”

Grote merken

Bezoekers, ondernemers, jong talent en andere overheden zullen steeds vaker de ‘hartstad’ tegenkomen in allerlei uitingen, zegt Snijders. “Vooral ook uitingen van onze partners: cultuur, onderwijs en ondernemers, want de stad maken we samen. De fijnste stad om te wonen en daarom de beste stad om te groeien. Alle grote merken in Zwolle doen mee. Zij geven lading aan het merk Hartstad Zwolle en omgekeerd: profiteren ervan. Het is fijn dat we hier mooie opleidingen en banen hebben, maar nóg mooier dat je terechtkomt in een stad waar je je snel thuisvoelt en geen nummer bent. En precies dát gaan we de komende drie jaar aan iedereen vertellen.”

Bron
zwolle.nl

Gerelateerde artikelen

Back to top button