Toeristische Overijsselkrant bereikt 168.000 adressen in Duitsland
Multi-media campagne MarketingOost mikt op Duitse grensregio’s
Zwolle – Om de Duitse gast te verleiden een bezoek aan Overijssel te brengen heeft MarketingOost, voor het eerst een eigen Overijsselkrant uitgegeven. Deze toeristische uitgave bezorgt men huis-aan-huis bij maar liefst 168.436 woonadressen. Deze eerste uitgave bereikt daarmee de grensregio’s Emsland, Graafschap Bentheim en een deel van Munsterland.
De krant bevat 20 pagina’s met interessante tips en bezienswaardigheden, evenementen en toeristisch-recreatief aanbod van partners. De Overijsselkrant is nog voor Pasen verspreid en is onderdeel van een grotere mediacampagne.
Overijssel populair bij Duitsers
Overijssel is zeer populair onder Duitse vakantiegangers en dagrecreanten. Tot de Coronapandemie in 2020 was er een flinke groei te constateren in het aantal overnachtingen van Duitse toeristen. Met 752.000 overnachtingen in 2019 ligt – na de teruggang door Corona – het niveau in 2022 alweer op 658.000 overnachtingen in Overijssel. De Duitser komt graag naar Overijssel en Oost Nederland voor een lang weekend en een dagbezoek. Vooral Frohleichnam – het rooms-katholieke hoogfeest dat na Pinksteren gevierd wordt – is een populaire vakantieperiode om (extra) vakantie in Nederland te vieren.
Via het platform Das andere Holland maakt men eveneens promotie. Deze trekt maandelijks gemiddeld 46.500 unieke bezoekers. Daarnaast bereikt men de doelgroep net over de grens via social media campagnes.
Voorjaarscampagne Overijssel
In de Duitse deelgebieden Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen kunnen tientallen miljoenen Duitsers bereikt worden. De Overijsselkrant biedt veel inspiratie. De content is aantrekkelijk voor zowel Duitse gezinnen met kinderen als voor stellen met interesse in natuur, fietsen en wandelen of citytrips. Om deze campagne uiting te versterken verschijnen er vanaf eind maart nieuwsbrieven en advertorials via de NRZ (Neue Rhein Zeitung) en een pagina en online advertorial bij Radtouren Magazine.
Alice Voorhorst, manager branding: “De gezamenlijke ‘Das andere Holland’ campagne, die we samen met Gelderland oppakken, heeft vorig jaar qua marketingresultaten, alle records verbroken. Geïnteresseerde vrijetijdondernemers die partner willen worden van ‘Das andere Holland’ of meer informatie over de Duitse gast willen kunnen contact opnemen met onze gebiedsadviseurs.”
Meer informatie is ook te lezen op de website.