EconomieNieuws in 60 secondenNieuws uit ZwolleTV KortVoorpagina

Radiofragment – Ondernemers en studenten opgesloten in Theater de Spiegel

Audiofragment: Initiatiefnemers Loïs van den Enschede en Joost de Graaf worden geïnterviewd door verslaggever Femke Arends. Editing: Anna Beukema.


Zwolle – Hoe komen we tot nieuwe verdienmodellen voor de kunst- en cultuursector. Die vraag staat centraal tijdens de bijzondere ’24 uur voor’ sessie. Drie ondernemers en twee studenten worden vanaf maandag 10 april 24 uur lang ‘opgesloten’ in theater De Spiegel om die vraag te beantwoorden. De genodigden kennen elkaar niet en weten ook niet waar zij gaan verblijven of welk vraagstuk ze moeten oplossen. De opdracht voor het selecte gezelschap is ingebracht door de Zwolse Theaters, het Britten Jeugdorkest en het Orkest van het Oosten.

Door spelletjes, mystery guests en onorthodoxe werkvormen worden de vijf kandidaten aan het werk gezet. Dinsdag om 11:00 uur vindt de oplevering plaats op het podium van Theater De Spiegel. De gasten weten alleen dat 10 april om exact 12:00 uur het avontuur voor hen begint en 24 uur later om 12:00 uur het avontuur eindigt.

’24 uur voor’ is een initiatief van de De Nieuwe Hanze Unie. De Nieuwe Hanze Unie is een samenwerkingsverband tussen onderwijs, ondernemers, overheid en onderzoek. Het zet interdisciplinaire studententeams in om te werken aan belangrijke vraagstukken in de regio. De provincie Overijssel ondersteunt het concept ’24 uur voor’ vanuit het programma Experimenten Eigentijds Bestuur. In dat programma wordt gezocht naar nieuwe instrumenten om de samenleving actiever te betrekken bij ideeënontwikkeling voor maatschappelijke vraagstukken.

Vorig jaar hebben studenten van Hogeschool Windesheim, ArtEZ, Cibap en het Deltion College, vanuit De Nieuwe Hanze Unie met opdrachtgevers Wehkamp en Marketing-Oost gewerkt aan het vraagstuk ‘Zet Zwolle op de kaart’. Zij hebben het concept ’24 uur voor’ bedacht en uitgewerkt.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Back to top button