Perron station Zwolle plots ontruimd na melding van vuurwapen, maar dreiging blijkt loos alarm
Zwolle – Reizigers op station Zwolle schrokken vrijdagmiddag flink toen het perron richting Utrecht plotseling werd ontruimd na een melding van een mogelijke beroving met een vuurwapen. Grote groepen mensen werden tegengehouden in de reizigerstunnel terwijl meerdere agenten met spoed het perron op renden.
De treinen richting Utrecht reden tijdelijk niet meer. Volgens ooggetuigen mocht niemand het perron nog op terwijl de politie onderzoek deed.
Volgens politiewoordvoerder Sven Strijbosch kreeg de politie een melding van een beroving waarbij een verdachte met een vuurwapen in de trein zou zijn gestapt.
“We kregen een melding van een beroving. De verdachte zou met een vuurwapen in de trein zijn gestapt, maar uiteindelijk bleek het loos alarm,” aldus Strijbosch.
De politie probeert nog contact te krijgen met de melder om duidelijk te krijgen wat er precies is gebeurd. Uiteindelijk bleek van een daadwerkelijke dreiging geen sprake.



