EconomieKabelkrantKunst & CultuurNieuws uit Zwolle

Overijssel: een ‘onontdekt’ kunstwerk dat blijft verrassen

Genoeg te doen in de buurt met de meivakantie

Zwolle – Uit representatief onderzoek onder 1.000 Nederlanders in januari 2023 blijkt dat 70% van de Nederlanders vindt dat in Overijssel veel valt te ontdekken. Pas na een bezoek weet je wat Overijssel te bieden heeft. Driekwart van deze bezoekers geeft aan dat ze Overijssel verrassend vinden. Reden voor MarketingOost om het diverse aanbod aan culturele tips, verrassende steden en de indrukwekkende landschappen van Overijssel met een prikkelende abricampagne en wrap-up bushokje onder de aandacht te brengen: ‘Overijssel verrijkt je’.

Museumbushokje voor extra impact

Overijssel staat bij ervaringsdeskundigen bekend om haar veelzijdigheid. Naast de leukste dorpen vind je in de provincie mooie plekken in de natuur, historie, cultuur en kun je er allerlei leuke uitjes ondernemen. Een provincie met plekken om in te lijsten, 3.421 vierkante kilometer is veel om verrast te worden. MarketingOost, manager branding Alice Voorhorst: “We nodigen potentiële bezoekers uit om meer te ontdekken. Ook de eigen inwoners willen we graag verleiden om nieuwe avonturen te ervaren. Voor extra impact is een bushokje in Zwolle omgetoverd tot ‘mini-museum’. Onbekende plekken in schilderijlijsten onthullen de parels van Overijssel.” Het bushokje staat aan de Pannenkoekendijk, tegenover de Pathé Bioscoop.

Er-op-uit in mei

De aanstaande meivakantie en lange weekenden van Hemelvaart en Pinksteren zijn volgens MarketingOost hét moment om Overijssel in de kijker te spelen. Naast het feit dat in mei elk jaar zo’n 800.000 toeristische overnachtingen in Overijssel plaatsvinden, geeft ook 58% van de Nederlanders aan uitjes en vakanties in eigen land meer te waarderen dan vóór COVID. Zij zijn dan ook vaker van plan om in eigen land op vakantie of een weekendje weg te gaan.

Zichtbaarheid in heel Oost-Nederland

Op meer dan 200 plekken in Oost-Nederland is “Overijssel verrijkt je” zichtbaar in het straatbeeld. Om te zorgen dat nieuwsgierig geworden mensen daadwerkelijk op ontdekkingstocht gaan is er een speciale landingspagina op visitoost.nl opgetuigd. Deze staat boordevol inspirerende tips om nieuwe plekken te ervaren. Van plekken om bij weg te dromen tot natuurgeheimen en van kleurrijke kunst en streetart tot sprankelende events en shared dining hotspots. Een social campagne rondom ‘Wat is jouw meest verrassende plek in Overijssel’ zorgt voor interactie met (direct) omwonenden.

Meer inspiratie: www.visitoost.nl 

Bron
marketing oost

Gerelateerde artikelen

Back to top button