Creëer met creativiteit het Zwolle van morgen
Als een experimentele Hanzestad vol unieke belevingen
Zwolle – Zwolle Marketing maakt bekend dat er subsidie beschikbaar is voor
A: Een haalbaarheidsonderzoek voor een nieuw te ontwikkelen product.
B: Vernieuwend vrijetijdsaanbod.
De subsidie voor allereerst onderdeel A bedraagt maximaal 50% van de subsidiabele kosten met een minimum van € 1.000 en een maximum van € 2.500. De subsidie voor onderdeel B vervolgens bedraagt bedraagt maximaal 50% van de subsidiabele kosten met een minimum van € 2.500 en maximum van € 7.500. Eigen uren zijn hier in subsidiabel!
Criteria Subsidie
De activiteit sluit aan bij de doelstellingen van het Zwolle Kompas, hetgeen betekent dat de activiteit bijdraagt aan het op de kaart zetten van Zwolle als creatieve en experimentele Hanzestad;
De activiteit kan voor een langere tijd beleefd of gebruikt worden of herhaald worden;
De activiteit richt zich op de doelgroep; inwoners van de gemeente Zwolle en bezoekers in de leefstijlen avontuurzoekers en stijlzoekers;
De activiteit draagt bij aan de bewonerstrots, hetgeen blijkt uit de betrokkenheid van inwoners van Zwolle bij de organisatie of deelname aan de activiteit;
De activiteit is toegankelijk voor bezoekers met een visuele, auditieve en fysieke beperking.
Waar moeten we aan denken
Deze subsidie is een opvolging van de subsidie ‘Hanzejaar Zwolle 2023’. In 2023 ondersteunde Zwolle Marketing bij de aanvraag van deze subsidieregeling. Deze regeling heeft gezorgd voor een aantal supertoffe nieuwe concepten in de gemeente.
Een mooi voorbeeld is dat het uniek VR-concept Hanzegoed (door Ubuntu Media) is gerealiseerd met budget vanuit de Hanzeregeling.
Het HanzeGoed is een virtual reality film over een achterliggende filosofie over het succes van de Hanze als handelsnetwerk. Want wat is nu de kern en essentie van een goed handelsnetwerk? Juist in de middeleeuwen? Ten grondslag ligt vertrouwen en samenwerking. De VR bril zal toegang geven tot dit verhaal waarmee de makers jou graag laten nadenken over die ene vraag.
Een ander mooi voorbeeld is het Streekmaal. Bij het Streekmaal staan producenten uit de regio namelijk centraal. Ontwikkeld door én onder leiding van de bruisende startup Ztreek beweegt Het Streekmaal vanuit de gedachte om lokaal consumeren weer de norm te maken. Beeld je in: live cooking, een uitnodigende stretchtent waar gezelligheid heerst, lange tafels vol stralende mensen, heerlijk eten, drinken en live muziek!
LAB aanbodontwikkeling
Zwolle Marketing is vanuit het project LAB Aanbodontwikkeling actief in de stad om toeristisch aanbod aan te jagen. Deze regeling is daarom bij Zwolle Marketing onder gebracht. Op de website van Zwolle Marketing is meer informatie te vinden over de regelingen en benodigde documenten om een aanvraag in te dienen.
Vragen of vrijblijvend sparren of uw idee in aanmerking komt? Neem contact op met
Anieke van Wijnen: avanwijnen@marketingoost.nl
Guido Wapstra: gwapstra@marketingoost.nl